Petra Lundström - ny doktor vid Lunds universitet

Petra Lundström disputerar
Petra Lundström försvarar sin avhandling. Opponent, professor Fawzi Kadi.

Den 20 maj disputerade Petra Lundström i ämnet medicinsk vetenskap vid Institutionen för hälsovetenskaper i Lund.

Under handledning av docent Åsa Tornberg har Petra Lundström undersökt effekterna av fysisk aktivitet vid olika intensitet på överviktiga/normalviktiga stillasittande.

Biträdande handledare: Katarina Lauruschkus, Åsa Andersson och Anette Rickenlund.

Fakultetsopponent var Fawzi Kadi, professor i idrottsfysiologi vid Örebro Universitet. Ordförande vid disputationen var Kajsa Landgren, docent vid Lunds universitet.