Kajsa Lamm avlägger licentiatexamen

Fr. v. Gerd Almquist-Tangen, PhD och opponent. Kajsa Lamm, doktorand. Katarina Lauruschkus, PhD och ordförande vid examinationen.
Fr. v. Gerd Almquist-Tangen, PhD och opponent. Kajsa Lamm, doktorand. Katarina Lauruschkus, PhD och ordförande vid examinationen, den 26 augusti vid Institutionen för hälsovetenskaper.

Kajsa Lamm är legitimerad logoped som forskar om ätsvårigheter hos barn. Den 26 augusti avlade hon sin licentiatexamen vid Lunds universitet.

Under handledning av professor Inger Kristensson Hallström och docent Kajsa Landgren har Kajsa Lamm studerat ätsvårigheter hos barn – förekomst och föräldrars erfarenheter.

Ätsvårigheter hos barn, också benämnt Pediatric Feeding Disorder (PFD), innebär i korthet att barnet har problem att få i sig tillräckliga mängder mat genom munnen. Det kan påverka barnets tillväxt och även social, emotionell och kognitiv funktion.