Angela Afua Quaye – nytt datum för disputation

På grund av sjukdom har Angela Afua Quayes disputation flyttats till den 9 januari kl. 13.00. Disputationen genomförs i H01 (SSSH-salen), Health Sciences Centre, Baravägen 3 i Lund och är även tillgänglig via Zoom.

Angela Afua Quaye disputerar med avhandlingen “The child's best interest during hospitalization - what does this imply?".

I sitt doktorandprojekt har hon undersökt hur barnets bästa kommer till uttryck när barn vårdas på sjukhus i Sverige. Projektet har sin bakgrund i FN:s konvention om barns rättigheter som sedan den 1 januari 2020 är svensk lag samt patientlagen som betonar att när vård ges till barn, ska den ges utifrån barnets bästa.

Huvudhandledare: professor Inger Kristensson Hallström

Fakultetsopponent: professor Renée Flacking, Falun