Möt doktorand Abayneh Tunje Tanga

Abayneh Tunje Tanga
Abayneh Tunje Tanga, doktorand, Barns och familjers hälsa.

Abayneh Tunje Tanga från Arba Minch i Etiopien, är doktorand i forskargruppen Barns och familjers hälsa. Som en del i forskningsprogrammet eChildHealth arbetar han för att förbättra följsamheten till antiretroviral behandling bland ungdomar som lever med HIV i Etiopien. Mellan oktober och december besökte han forskargruppen i Lund för att delta i seminarier och workshops, genomföra doktorandkurser och lära känna sina kollegor.

Du fick din andra artikel publicerad nyligen, grattis! Hur känns det?

Jag är mycket nöjd med publiceringen av min andra artikel.

Kan du förklara studiens övergripande syfte och resultat?

Syftet med studien var att utforska erfarenheter och behov hos ungdomar som lever med hiv i Etiopien när det gäller följsamhet till antiretroviral behandling.