Delar med sig av sin expertis om barns och ungdomar hälsa

Inger Kristensson Hallström.
Inger Kristensson Hallström, professor och forskargruppschef för forskargruppen Barns och familjers hälsa.

Inger Kristensson Hallström, professor i pediatrisk omvårdnad och forskargruppschef, har delat med sig av sin expertis under en internationell kongress om barns och ungdomars hälsa.

Kongressen genomfördes den 27-28 oktober vid University of Minho i Portugal och samlade forskare, akademiker, sjuksköterskor, vårdpersonal och studenter, som alla arbetar mot samma mål, att flytta fram kunskapsläget inom området barns och ungdomars hälsa.

Inger Kristensson Hallström deltog med föreläsningen Interaction between theory, research and clinical practice”.