Halvtidskontroll - Abayneh Tunje Tanga

Inger Kristensson Hallström, Abayneh Tunje Tanga och Degu Jerene.

Abayneh Tunje Tanga är doktorand i forskargruppen Barns och familjers hälsa under handledning av professor Inger Kristensson Hallström och epidemiolog Degu Jerene. Den 24 augusti genomfördes halvtidskontrollen vid Institutionen för hälsovetenskaper i Lund.

Dålig följsamhet till antiretroviral behandling är en betydande utmaning bland ungdomar som lever med HIV i Etiopien. Som en del i forskningsprogrammet eChildHealthI undersöker Abayneh Tunje Tanga om påminnelser via sms en effektiv strategi för att öka följsamheten till behandlingen.