Cecilia Follin delar med sig av sin expertis inom endokrinologi

Cecilia Follin, sjuksköterska och docent i forskargruppen Barns och familjers hälsa, har presenterat sin forskning vid Brittish Endocrine Society's årliga konferens i Harrogate, Storbritannien.

Konferensen, som genomfördes den 14-16 november, samlar forskare, läkare och sjuksköterskor inom ämnet endokrinologi.

Cecilia Follin vid Brittish Endocrine Society's årliga konferens.

Det känns hedrande att bli inbjuden som expert inom ämnet. Brittish Endocrine Society är en stor konferens som håller hög kvalitet. Min föreläsning handlade om forskningsnyheter inom sena komplikationer efter barncancer. Jag pratade bl.a. om risk för ny cancer, hormonella komplikationer och patienternas perspektiv på den vård vi erbjuder dem. Det var många som kom och lyssnade och jag fick flera intressanta frågor, säger Cecilia Follin.